Fortfarande inget

Idag började jag att fundera på att försöka bli avskedad från mitt tråkiga jobb. Jag satte mig därför på en stol utanför kontoret och spelade monopol på min mobil. Jag fullkomligt ägde på spelplanen. Det var som att själa tomburkar från en hemlös och de andra spelarna hade inget att sätta emot min överträfflighet. Den spelare som höll ut längst mot min dominans var skon, eller "sneaker" som han orättmätligen kallar sig då han likt en småstadsmissbrukare klampar fram över spelplanen och kliver i allt som är dåligt för honom. Efter ett par vändor hade jag ökat svårighetsgraden till "Hard" som är den högsta, men inte ens då kunde deras simpla hjärnor hävda sig mot en rävs list. Efter några timmar tog dock batteriet slut och jag återvände till den verkliga världen bara för att inse att jag inte ens lyckats med en sån till synes enkel uppgift som att få sparken från mitt eget jobb.


För alla er som undrar hur många koppar kaffe en räv kan dricka på en arbetsdag, är svaret 17. Då börjar han att tappa färg och må dåligt.


Jag har också hittat på ett nytt ackord på min mandolin. Jag kallar det för "R minor". Det låter förfärligt, men det är åtminstånde mitt eget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0